Blog

گزارش امنیتی ۲۰۲۰ تیم واحد ۴۲ پالوآلتو در مورد IOT

کاربری IoT و خطرات امنیتی آن هر دو رشد داشته اند!!!

اینترنت اشیا (IoT) در حال انفجار است و کاربری شرکتها از صنعت   IoT نیز شاهد رشد گسترده ای هستند. هر سازمان مدرن و پیشرفته برای کمک به توسعه خدمات خود از دستگاه هاو سیستمهای  IoT استفاده می کند. به طوریکه براساس گزارش گارتنر در سال ۲۰۱۹ ،  از ۲۰۱۸ تا پایان سال ۲۰۱۹ با ۲۱٫۵٪ رشد ، در مجموع ۴٫۸ میلیارد دستگاه تخمین زده شده است.

اگرچه IoT درهای ارتباطی نوین و همچنین رویکردها و خدمات نوآورانه را باز می کند ، اما خطرات جدیدی در زمینه امنیت سایبری نیز به همراه دارد.

برآوردهای اخیر دستگاههای IoT سازمانی را تقریباً ۳۰٪ از نقاط انتهایی متصل به شبکه تخمین می زند و این آمار رو به افزایش است. پس باید متوجه دلیل اهمیت امنیت این تعداد دستگاه های باشید.

برای ارزیابی وضعیت فعلی چشم انداز تهدید IoT ، کارشناسان امنیتی آگاهی و تهدیدات واحد ۴۲ پالوآلتو حوادث امنیتی را در طول سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در حدود ۱٫۲ میلیون دستگاه IoT در ایالات متحده تجزیه و تحلیل کردند.

یافته های آنها ، که در گزارش جدید تهدیدات IoT در بخش ۲۰۲۰ ما جمع آوری شده است ، در این زمینه متمرکز شده است:

چشم انداز تهدید  IoT امروزکدام دستگاه های IoT مستعد سازش هستند و چرا اقدامات بعدی که می توانید برای کاهش سریع خطر IoT در محیط خود انجام دهید

با مطالعه این گزارش دامنه خطرات مربوط به سازمان خود را متوجه خواهید شد و اینکه مراحلی که جهت آماده سازی توسعه یک استراتژی مؤثر IoT در طولانی مدت نیاز دارید،  را مشخص می کند.

“ما دریافتیم که وضعیت امنیتی کلی دستگاه های IoT رو به کاهش است ، و سازمان ها را در برابر بدافزارهای جدید هدفمند IoT و همچنین تکنیک های قدیمی حمله که تیم های IT از مدتها پیش فراموش نکرده اند ، آسیب پذیر می دانیم.”

تیم واحد ۴۲ پالوآلتو

متن کامل این گزارش را می توانید اینجا بخوانید

لازم به ذکر است تیم واحد ۴۲ پالو آلتو (Unit 42) یک تیم جهانی هوشمند در زمینه تهدیدات سایبری می باشد. ماموریت این تیم آنچنان که در سایت پالوآلتو ذکر شده است تحقیق و مستندسازی جزییات تهدیدات سایبری و به اشتراک گذاری سریع آنها با افراد و سازمانهایی است که از آنها برای جلوگیری از حملات استفاده می کنند.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.